بهترین ها
بهترین های بورس ، اخبار و کسب درامد

بورس تهران چهارشنبه مورخ 31 شهریور 1395

ساعت 8 و 25 دقیقه: فشار فروش در بازار بورس تهران به پایان رسیده است. این موضوع باعث خواهد شد تا در نمادهای بنیادی و مورد توجه بازار، شاهد قیمت های منفی کمتری باشیم! اما به دلیل اینکه هنوز نقدینگی جدید به بازار وارد نشده است، بورس تهران توانایی حرکت مثبت خاصی هم ندارد و بعد از رشد 10 یا 15 درصدی، مجدداً متوقف خواهد شد! البته قرار است اعتبارهای تسویه شده، از هفته بعد مجدداً به کدهای متقاضی اعتبار تزریق شود که انتظار می رود این مقدار نقدینگی بتواند شرایط بهتری را در بازار ایجاد کند. در بازارهای جهانی، همه در انتظار گزارش نشست ماهانه بانک مرکزی آمریکا و اظهارات خانم یلن در خصوص افزایش نرخ بهره هستند! گزارشی که امشب منتشر خواهد شد و باید منتظر باشیم! هرچند که انتظار تحلیلگران لایوبورس این است که در گزارش امروز نیز، این اطمینان به بازار داده خواهد شد که حداقل تا ماه دسامبر، خبری از افزایش نرخ بهره نخواهد بود! عدم افزایش نرخ بهره، باعث بهبود وضعیت کومودیتی ها خواهد شد که این مهم، میتواند در بورس تهران نیز تاثیر مثبت بگذارد. همچنین حضور رئیس جمهور ایران در آمریکا و سخنرانی در سازمان ملل و نشست های مهم در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، میتواند حاوی اخبار خوبی باشد که در نهایت، بهانه ای برای بهبود وضعیت بازار بورس تهران در مهرماه شود!

 

 

 

 ساعت 12 و 29 دقیقه: بازار امروز مطابق انتظار با شرایط بهتری ادامه پیدا کرد و در نتیجه معاملات امروز شاخص کل توانست با رشد 178 واحدی را تجربه کند در حالیکه اکثر نمادهای مهم بازار نیز شرایط متعادل رو به مثبت داشتند. البته نیازی به بیان حجم کم معاملات نیست. چراکه ارزش معاملات خرد در بازار امروز بورس تهران حتی به 100 میلیارد تومن هم نرسید! از مهمترین اتفاقات امروز، عرضه اولیه شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان با نماد زگلدشت با قیمت 2500 ریال بود.

 

 

 

ساعت 12 و 30 دقیقه.............................بازار بسته شد.



بورس تهران دوشنبه مورخ 29 شهریور 1395

ساعت 8 و 25 دقیقه: مطالب اصلی و مهم و سناریوی بازار برای روزهای آینده در روزهای قبل توضیح داده شده است و نیازی به تکرار مکررات نیست! بنابراین توصیه میکنیم مطالب روزهای گذشته در همین بخش متن افتتاحیه را مطالعه نمایید. توصیه میکنیم به دور از هیجان و در همین روزها، خریدهایی در برخی سهامی در روزهای قبل به آنها اشاره کرده بودیم داشته باشید و با دید میان مدت نگهداری کنید. در روزهای قبل در خصوص نماد قزوین در گروه قند و شکر توضیحاتی داده بودیم و آن را برای خرید، مناسب ارزیابی کرده بودیم. آن عده از دوستان کوتاه مدتی که با معرفی ما وارد این نماد شده اند، امروز میتوانند با شناسایی سود، از این نماد خارج شده و همان سرمایه و سود حاصله را در سهامی با ریسک کمتر که احتمال رشد در سناریوی مهرماه را دارند، سرمایه گذاری کنند. مانند همیشه، توصیه میکنیم از رفتارهای هیجانی دوری کنید و مطابق استراتژی خود رفتار کنید.

 

 

 

 

 ساعت 12 و 29 دقیقه: با پایان زمان تسویه اعتبارات کارگزاری ها، شاهد انجام معاملات بهتری در سهام هستیم و کاهش فشار فروش به وضوح در بازار دیده می شود! البته هنوز نقدینگی جدیدی به بازار وارد نشده است و شارژ اعتبارات جدید، از مهرهاه آغاز خواهد شد. به همین دلیل هنوز حجم و ارزش معاملات بسیار اندک است. در نتیجه معاملات امروز در بورس تهران شاخص کل با رشد 105 واحدی به کار خود پایان داد.

 

 

 

ساعت 12 و 30 دقیقه...........................بازار بسته شد.



 

امروز بازار سهام بازاری متعادل و همسو با بازار گردان‌های سهام برای حمایت از الگوهای تکنیکالی بود که با تکاپوی خریداران اغلب حقیقی توانست در محدوده صفر تابلو کمی با افزایش حجم معاملات سهام به ویژه در گروه بازار دومی‌ها همراه شد. امروز شاخص کل با افزایش 61.8 واحدی به رقم 76166 واحدی رسید. ارزش خالص معاملات بازار بورس تهران بدون احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت، معادل 115  میلیارد تومان به ثبت رسید.  ارزش بازار امروز با اندکی افزایش نسبت به روز معاملاتی قبل، معادل 3158 هزار میلیارد تومان ثبت شد.

امروز اسناد خزانه اسلامی مرحله هفتم با تاریخ سررسید منتهی به 2 مرداد ماه 1396 به قیمت هر ورقه یکصد هزار تومان در بازار فرابورس عرضه اولیه شد.  ** در عین حال امروز سهام کنترلی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری معادل 99.99 درصد روانه میز فروش فرابورس ایران شد. *  امروز 45 میلیون سهم پتروشیمی جم به ارزش بیش از 36 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کدهای درون گروهی منتقل شد. ** در شرکت صنعتی دریایی ایران حدود  15 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام به  کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد. * اندکی بیش از 12 میلیون سهم ایران ترانسفو نیز به ارزش بیش از 19.5 میلیارد تومان از سوی سهامدار کد به کد شد. ** در نماد سایپا اما امروز در جریان بازار خرده‌فروشی بازار گردان این سهم در معاملات کم حجم به حمایت از این سهم پرداخت.

نمادهای دعبید  با 56.5  واحد افزایش،  فاراک با 17.4 واحد افزایش، شبندر با 13.3 واحد افزایش بیشترین اثر مثبت را بر روی شاخص کل امروز بورس تهران بر جای گذاشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پارسان با 53.7 واحد کاهش، فولاد با 14.7  واحد کاهش و فملی با 8.4 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر افت نماگر شاخص داشتند.

در جریان معاملات روز جاری بورس تهران نمادهای فاذر با 5.7  میلیارد تومان، مبین با 5.1 میلیارد تومان و فارس با 5 میلیارد تومان بیشترین ارزش معاملات و نمادهای خساپا با 27 میلیون، کگل با 26  میلیون  و ومعادن با 24  میلیون سهم بيشترين حجم معاملاتي را به خود اختصاص دادند.

  • بیشترین افزایش قیمت: دعبید(15.3 +)، غمارگ(4.97+)
  •  بیشترین کاهش قیمت: دتماد(4.89-)، کپارس(4.88-)
  • خودرو، محصولات فلزی و قند و شکر برترین گروههای صنعت امروز لقب گرفتند.
  • بازگشایی نماد: پارسان و حراج مجدد نمادهاي معاملاتي دعبید
  • توقف نماد: - -

گزیده اخبار و تحولات صنایع بورسی:

  • در گروه خودرویی،  * مدیرعامل کرمان موتور از امضای قرارداد با شرکت هیوندای موتور کره جنوبی به منظور تولید خودروهای این شرکت کره ای در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم خبر داد.
  • در گروه بانکی، * رایزنی بانک‎ها برای توقف کاهش نرخ سود بانکی/ رئیس کانون بانک‌های خصوصی از رایزنی بانکها برای توقف موقتی کاهش نرخ سود بانکی خبرداد و گفت: از دولت، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار خواسته‌ایم اجازه دهند کاهش نرخ، روند منطقی خود را طی کند.
  • در گروه پتروشیمی و محصولات شیمیایی، *  قیمت خوراک گاز مجتمع‌های پتروشیمی در مردادماه؛ ٢٦٨٠ ریال/ معاونت برنامه ریزی وزارت نفت، قیمت گاز طبیعی سبک و شیرین خوراک برای شرکت‌های پتروشیمی را در مرداد ماه ٢ هزار و 680 ریال اعلام کرد. ** پتروشیمی مبین از عصر روز گذشته وارد مدار بهره برداری شد و به مدار آوردن یک به یک واحدهایی که بیش از ۳ روز تعطیل بوده اند آغاز شد. اکنون تمامی ۱۳ واحد پتروشیمی وارد مدار شده اند اما مشکل اصلی آلودگی هوای عسلویه است.
  • در گروه فرآورده نفتی، *  مدیرعامل پالایشگاه اراک از آمادگی برای تولید بنزین یورو 5 و 6 خبر داد و گفت: تاکنون با شماری از شرکت های صاحب لیسانس هلندی، آلمانی و فرانسوی برای همکاری در این پالایشگاه مذاکره شده است.
  • در گروه فلزات اساسی، * ذوب: سخنگوی ذوب آهن: "ریل ملی" آماده تحویل است/راه‌آهن درخواست نمی‌کند. سخنگوی ذوب آهن با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از تولیدات ریل ملی این کارخانه در انبارها آماده تحویل است، گفت: هنوز راه آهن به صورت رسمی درخواستی برای خرید آنها نداشته است.  محمدرضا کجباف در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه تولید ریل ملی در ذوب آهن آغاز شده است، اظهار داشت: ریل‌های پر سرعت و کم سرعت ذوب آهن آزمایشات و تأییدهای سازمان ملی استاندارد را دریافت کرده و آماده تحویل است. وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی این کارخانه تولید 400 هزار تن ریل در سال است، افزود: ذوب آهن امکانات لازم را برای تولید تمام ریل مورد نیاز داخلی داشته و اصلاً به واردات نیازی نیست.
  • در گروه داروسازی، *  تیپیکو 950ریال سود تقسیم کرد.
  • در گروه سیمان، * مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر ( سهامدار عمده چندین شرکت سیمانی ) گفت: با توجه به تصمیمات دولت، پیش بینی می شود وضعیت تقاضا برای سیمان در نیمه دوم سال بهتر شود. وی گفت: با توجه به اینکه شیب منفی تقاضا به عدد به صفر رسیده و وضعیت شرکت های سیمانی بهبود یافته، اکثر کارخانه های سیمان تخفیف های فروش محصولات را حذف کرده اند.در عین حال، بررسی ها برای افزایش قیمت پایه سیمان صادراتی نیز در حال انجام است.
  • در گروه قند و شکر، * ادامه روند کاهشی قیمت شکر/ مدیرعامل یک شرکت: آمادگی تامین شکر با نرخ ۲۵هزار ۲۰۰ریال وجود دارد. مدیرعامل بازرگانی توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: این شرکت حاضر است بدون هیچ مشکلی نیاز همه مصرف کنندگان شکر کشور را به قیمت هر کیلوگرم ۲۵ هزار و ۲۰۰ ریال در کارخانه تامین کند.

گزیده اخبار داخلی و خارجی:

  • رییس جمهوری در نشست افتتاحیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد: ایران از هر ابتکار عمل مبتنی بر گفت و گو برای حل اختلافات استقبال می کند./ دکتر حسن روحانی برجام را ' یک راهبرد و رویکرد جدید برای تعامل مثبت و سازنده برای حل و فصل مسالمت آمیز بحران ها و چالش ها' توصیف کرد و گفت: ایران از هرگونه ابتکار عمل که مبتنی بر مذاکره باشد برای پایان بخشیدن به اختلافات موجود استقبال می کند. حمایت قاطع کشورهای عدم تعهد از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و همچنین پشتیبانی آنان از این مذاکرات نقش مؤثری در تضمین حقوق مشروع هسته ای ایران و کشورهای در حال توسعه و همچنین به نتیجه رسیدن این مذاکرات داشته است
  • نوبخت: ۴۰۰ هزار میلیارد ریال از بدهی های دولت که شامل بدهی های جا مانده از دولت قبل می باشد ؛از شنبه پرداخت می شود.
  • رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به روحانی از وی خواسته است تا لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد را پس گرفته و این موضوع را دنبال نکند.
  • نظارت به روز با حضور فیزیکی در بیمه ها؛ رییس کل بیمه مرکزی: شورای هماهنگی بانک، بیمه و بورس تشکیل شود. رییس کل بیمه مرکزی تصمیم های جزیره ای و ناهماهنگ را سبب تلاطم بیشتر در بازارهای مالی خواند و گفت: ضرورت ایجاد شورا برای هماهنگی سیاستگذاری در بانک، بیمه و بورس زیرنظر وزیر اقتصاد بیش از گذشته احساس می شود.
  • دیروز دو شرکت فرابورسی تولید برق ماهتاب کهنوج و کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان معرفی می شوند تا آماده عرضه اولیه ۵ و ۱۰ درصدی در دو سه روز آینده شوند.
  • مدیر عامل بورس کالا گفت: در افق چشم انداز به مرجع قیمت گذاری کالاهای اساسی برای فعالان بازار تبدیل شویم و یکی از گزینه های اولویت دار تولیدکنندگان برای تامین مالی و پوشش ریسک تجاری باشیم.
  • معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام این خبر که آمارهای مرکز آمار ایران برای اعلام تعداد بیکاران و شاغلان کشور ملاک و معیار است،‌ گفت: طبق آخرین بررسی‌ها 2 میلیون و 500 هزار نفر بیکار در کشور داریم.
  • وزیر اقتصاد ایالت هسن آلمان راهی ایران شد. تارنمای رادیو فارسی صدای آلمان (دویچه وله) گزارش داد: وزیر اقتصاد ایالت هسن آلمان روز جمعه در رأس هیأتی برای توسعه روابط اقتصادی با جمهوری اسلامی راهی ایران شد.
  • گزارش‎های دولت حکایت از تورم ۸.۹ درصدی در تابستان دارد اما در این میان، بازیگران اصلی تورم تابستانی را "مسکن، آب، برق و سایر سوخت‌ها"،"خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها" و"بهداشت و درمان"تشکیل می‌دهند. تورم تابستان(۱۲ماهه منتهی به شهریور) بر اساس پیش‌بینی‌های وزارت امور اقتصادی و دارایی به ۸.۷ درصد رسیده است، یعنی ۰.۲ درصد کمتر از تورم دوازده ماهه منتهی مردادماه امسال. حال دولت علیرغم اینکه وعده خود برای کاهش تورم را عملی کرده است، اما به هرحال باید مراقب برخی شاخص‌هایی هم باشد که در شهریورماه امسال، به جمع بالاترین دارندگان افزایش بهای پیوسته‌اند.
  • ایران به تدریج در حال گرفتن جای ونزوئلا در بازار نفت اسپانیاست و این کشور در ۷ ماهه نخست سال جاری میلادی، ۱.۱ میلیون تن نفت از ایران وارد کرده است.
  • قیمت نفت اوپک که ابتدای هفته گذشته بیش از 44.53 دلار بود طی یک هفته به تدریج کاهش یافت و به بشکه‌ای 41.67 دلار رسید.
  • صندوق بین‌المللی پول بر عواقب اقتصادی جنگ‌های کنونی در خاورمیانه و شمال آفریقا تاکید کرده و پیش بینی کرد بهبود اوضاع اقتصادی در این منطقه حداقل یک نسل طول خواهد کشید.
  • صرافان ارز و سکه در معاملات امروز (یکشنبه) بازار آزاد، هر دلار آمریکا را با 78 ریال افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، 35 هزار و 627 ریال و هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با هفت هزار ریال افزایش، 11 میلیون و 129 هزار ریال دادوستد کردند.

 

تهیه شده توسط تیم لایوبورس



بورس تهران یکشنبه مورخ 28 شهریور 1395

ساعت 8 و 25 دقیقه: به نظر می رسد که بورس تهران خود را برای یک روند صعودی تا محدوده 80000 واحدی آماده میکند! این روند میتواند از هفته آینده آغاز شود. هرچند که هنوز ارزش روزانه معاملات آن را تایید نکرده است! با این حساب، انتظار داریم در روزهای باقیمانده در هفته جاری، رفته رفته بر حجم معاملات به صورت نامحسوس افزوده شود و بازار در کنار توجه به نمادها و گروه های کوچک، کمی نیز به شرکت های بزرگتر توجه نشان دهد! در همین راستا، گروه خودروسازی یکی از گروه هایی خواهد بود که احتمالاً بازار به آن توجه بیشتری داشته باشد! چراکه به نظر می رسد این گروه همچنان محرک اصلی برای صعود کلی بازار خواهد بود! پس با توجه به مطالب گفته شده در بالا، دوستانیکه نقدینگی برای خرید دارند، میتوانند در همین هفته و به دور از هیجان، خریدهایی را در نمادهایی که وضعیت بنیادی خوبی دارند انجام دهند.

 

 

 

 ساعت 12 و 29 دقیقه: بازار امروز که راه تعادل و تمایل به مثبت نشان میداد، بعد از فراز و نشیب فراوان و البته با همان حجم اندک معاملات هر روزه، با بازگشایی نماد دعبید و رشد 35 درصدی قیمت این نماد، در نهایت کار خود را با رشد 61 واحدی به پایان رسانید. با پایان روزهای تسویه اعتبارهای کارگزاری ها، کم کم باید شاهد معاملات بهتری در بازار بورس تهران باشیم. امروز گروه قند و شکر به غیر از 2 نماد، در سایر نمادها صف های خرید خود را از دست داد. ارزش واقعی معاملات خرد امروز در بازار تهران، چیزی حدود 115 میلیارد تومان بود.

 

 

 

ساعت 12 و 30 دقیقه............................بازار بسته شد.



✍ شایعات امروز یکشنبه 28 شهریور در ادامه مطلب....



ادامه مطلب...

درباره وبلاگ
این سایت هیچ مسئولیتی در خصوص صحت و درستی اخبار و یا ذکر و عدم ذکر منابع ارسال خبر را بر عهده نمی گیرد. موضوعات مطروحه در این سایت فقط دیدگاه نویسندگان و بازدید کنندگان آن است و به هیچ وجه به منزله ارائه مشاوره جهت سرمایه گذاری تلقی نخواهد شد و بازدید کنندگان مسئولیت خرید و فروش های خود را به عهده خواهند گرفت. بدیهی است این سایت هیچ مسئولیتی در قبال سود و یا زیان بازدید کنندگان را نیز بر عهده نخواهد گرفت. این سایت با هدف آشنایی عموم مردم با بازار سرمایه راه اندازی شده است
نويسندگان
پيوندها
ساعت دیواری با گارانتی" class=text5> ساعت دیواری با گارانتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کسب درامد مطمئن از اینترنت و آدرس behtarinhay.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.